هایکوکتاب‌های کوتاه و بلند من

استاندارد
هایکوکتاب‌های کوتاه و بلند من

هایکو کتاب سوژه و سایت عالی و جدیدیه که امروز در یک پزشک و یک مسعود با اون آشنا شدم و بلافاصله وسوسه شدم که منم امتحانی بکنم و با اسم کتاب‌هام شعر هایکو بسازم. نتیجه این شد که چند ساعت از وقتم صرف این کار شد، چند ساعت لذت‌بخش.

♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦

پس از تاریکی
هنوز در سفرم
زنده‌ام که روایت کنم.

SV4000031

♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦

غارهای فراموشی
و ترنم داوودی سکوت …
عادت می‌کنیم

SV400033

♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦ . ♦

 البته من هم (به تقلید از دکتر مجیدی) حس کردم که داستان‌گویی با اسم کتابها حتی جذابتر از هایکونویسیه، این هم از داستان من:

وقتی که من بچه بودم، ماجراجوی جوانی بودم با چشمان باز بسته.

SV400006

در دل تاریکی، جوینده راه حق بودم. مسخ‌شده و اسیر غارهای فراموشی، در پی راز شاد زیستن بودم.

SV400012

همچون گرگ بیابان بودم؛ اسیر غارهای پولادی دوزخ سرشت و سرنوشتم، و در جنگ بی‌پایان با شیاطین و فرشتگان درونم، و با خدایان هم.

SV400014

اینک اما، پس از تاریکی، هنوز در سفرم؛ سفری به شرق وجود. در این زمان بازیافته، هدیه فضیلت‌های ناچیز را دریافته‌ام، و ماموریت فراموش شده‌ام را به یاد آورده‌ام. رویای سبزی دارم، و می‌دانم که دنیای قشنگ نو در پیش روست.

SV400015

بر روی زمین انسانها، ریشه در خاک، در زیر خورشید عریان و مهتاب درخشان، این خاک خوب را در می‌نوردم، و با رنج و سرمستی، جویای پلی به سوی جاودانگی‌ام. 

SV4000021

اینک شکست‌ناپذیرم و عطش مبارزه در من می‌جوشد. من، زنده‌ام که روایت کنم.

SV400027

یک پاسخ »

  1. بازتاب: هایکو کتاب | صندوقک

  2. چه جالب من هرچه سعی کردم نتونستم با خورشید عریان و غارهای پولادین هایکو بسازم، الان دیدم شما این کار رو کردید.

    • خیلی فکر کردم چطور جاشون بدم؛ حیفم اومد از آسیموف و علمی تخیلی های دیگه‌ام استفاده‌ای نکنم.

  3. بازتاب: نوشته های پراکنده یک مسعود » هایکوکتاب‌های یک مسعود

  4. دوست خلاق عزیز

    از حضور شما در جمع کتابخوان‌های خلاق و عضویتتان در وبسایت بسیار سپاسگزاریم. باز هم منتظریم آثار خود را در وبسایت به نام خودتان جاودانه کنید.
    قلمتان سبز

    • سلام و ممنون از لطفتون. خوشحالم که سایت خوب و خلاقانه‌ای مثل سایت شما وجود داره و به‌شیوه تازه‌ای فرهنگ کتابخوانی رو ترویج می‌کنه.

بیان دیدگاه