معرفی سریال: Bloodline

استاندارد
معرفی سریال: Bloodline

اگه اهل تماشای سریال باشید، می‌دونید که در بین خیل انبوه سریال‌های کمدی، فانتزی، و جنایی، پیدا کردن یه درام قوی و جذاب و سنگین کار ساده‌ای نیست. Bloodline، سریال تریلر – درامی که به تازگی دیدم، از معدود آثار برجسته ژانر درامه که بدون شک ارزش دیدن داره.

Bloodline_TV_Series_Poster

اول قصد داشتم این پست رو در ادامه پستهای معرفی آثار سال 2014 بیارم، اما متوجه شدم که پخش سریال در فوریه 2015 شروع شده.

این سریال آمریکایی محصول شبکه Netflix، یعنی شبکه‌ایه که پیشتر دو سریال مطرح و پرطرفدار House of Cards و Orange Is the New Black رو ازش دیده بودیم. Bloodline (که شاید تبار ترجمه مناسبی براش باشه) پس از پخش فصل اولش با 13 قسمت، با امتیاز 8.4/10 در Imdb و 76% در Rotten Tomatoes و 75% در متاکریتیک، نظرات مثبت زیادی رو مخصوصا در بین منتقدان جلب کرده و برخی حتی اون رو بهترین سریال ساخته شده توسط شبکه Netflix تا به امروز دونستن. ضمنا فصل دومش برای پخش در سال 2016 تمدید شده.

سریال، ماجرای خانواده‌ای آرام و شاد ساکن سواحل زیبای فلوریدا رو روایت می‌کنه، که به‌زودی آرامش ظاهریشون مثل آرامش اقیانوس با سلسله امواج سهمگینی دچار تلاطم خواهد شد، امواج حاصل از برگشتن دنی پسر بزرگ (و گاو پیشونی سفید) خانواده در جشن سالگرد ازدواج پدر و مادر.

01_Bloodline_Netflix

حضور دنی (با بازی سنگین و تاثیرگذار و تحسین شده بن مندلسون)، یک جور حس اضطراب و تعلیق دائم رو در بطن ماجرا تنیده. حتی وقتی اوضاع آرومه هم حضور نامحسوس و انگار همیشگی دنی، آرامش شما رو هم مثل آرامش خواهر و برادرانش سلب می‌کنه.

سازندگان سریال با مهارت در بیشتر مدت زمان، بیننده رو بی‌خبر باقی میذارن و ذره ذره بهش اطلاعات میدن، و این کار رو اغلب با کمک فلش فورواردها و فلش بک‌واردهایی انجام میدن که هربار تکه کوچکی از پازل رو برای بیننده آشکار می‌کنه.

bloodline-1280jpg-b43306_1280w

Bloodline سریالی شدیدا گیراست و بیننده رو لحظه به لحظه به‌دنبال خودش می‌کشونه. من هر سیزده قسمت رو در دو سه روز یک‌نفس دیدم و بعد هم از تموم شدنش افسوس خوردم.

تیم سه نفره سازنده Bloodline، برادران کسلر و دنیل زلمن، پیشتر هم در ساخت درام جنایی Damages همکاری موفقی داشتن که به جوایز متعددی منتهی شد (البته من این سریال رو ندیدم).

bloodline

Bloodline از هر نظر عالی و بسیار بالاتر از استانداردهای رایجه. فیلمنامه، کارگردانی، شخصیت‌پردازی، و بازیها عالی‌ان. فضاسازی و تصویربرداری خیره‌کننده‌اس و با رویکردی سمبلیک، با ظرافت تضاد بین ظاهر آرام و خوشبخت، و رازهای پنهان و تاریک خانواده رو، با نمایش تضاد بین سواحل زیبا و آفتابی فلوریدا از یک طرف، و دریای خاموش و پر از راز و سنگین و خاکستری از طرف دیگه، به تصویر می‌کشه. آدمهای سریال هم مثل دریا خاکستری هستن، آدمهایی که بد نیستن، ولی کار بدی انجام دادن.

تریلر سریال رو می‌تونین در یوتیوب ببینین یا با حجم کم از اینجا دانلود کنین.

امتیاز من به سریال: 9/10

P9VcWUMg

 

یک پاسخ »

  1. آآآآآ! این پست رو توی تایم‌لاین کتاب‌چهره‌م و زودتر از فیدریدرم دیدم! تنوعی بود واسه خودش! 😀
    اون «معدود آثار» خوب بود! آخه درام؟ نمی دونم، اعتماد می کنم یه قسمت می‌گیرم، خوب نبود ازت شکایت می کنم! 😀

    • خدا به خیر بگذرونه 😀
      میگم که اگه کلا با درام حال نمیکنی مرا معذور بدار 😀

  2. بیشتر کارهای رو که معرفی کردید رو تا به حال دیدم بیشتر خوشم اومده از روی تجربه قبلی پس باید امتحانش کنم!

    • عجب! منم تصادفی کشفش کردم صندوقک جان. سورپرایز خوشایندی بود :-]

  3. منم تورنتش را گذاشتم برا دانلود… در حد چند فصل اول دکستر هست؟
    //
    خانه پوشالی فصل 3 را گرفتم چند وقتیه اما ندیدم…. شما فصل سه را دیدی؟ خوب بود؟

    • من house of cards رو ادامه ندادم راستش، سیاست زده شدیم توی این کشور، حوصله سریال سیاسی دیدن نداشتم.
      دکستر کلا فاز و فضا و ژانرش فرق داره با این. راستش من خیلی دکستر رو دوست نداشتم، با اینکه تا آخرش هم دیدم. اون خیلی خشن و خونین و زمخت بود و این یکی ملایم و زیرپوستیه. من این رو خیلی بیشتر پسندیدم. حالا امیدوارم تو هم اینو بپسندی.

    • 4 فصل آخر دکستر که مزخرف بود ولی من 3-4 فصل اول را واقعا دوست داشتم.

      اینو که گفتی (بلادلاین) یکی دو قسمت add کردم. اگه نظرم را جلب کرد ادامه میدم. فقط اگه از اون سریالهاست که باید صبور باشی بگو یک دفعه زودی بیخیالش نشم!؟

    • آره دکستر اوایلش جذاب بود. حتی با اینکه برای من زیادی خشن و تلخ و بدبینانه بود ولی باز یه کشش غریبی نسبت بهش داشتم. تا اینکه کم کم رو به قهقرا رفت حسابی. پایان بندیش از لاست هم بدتر بود حتی o_O
      بلادلاین خیلی صبوری نمیخواد، زود و خوب جمع و جور میکنه ماجرا رو، البته در مقیاس سریال ها دیگه طبعا، نه در مقایسه با ریتم فیلمها. بهترین کار اینه که یکی دو قسمتش رو ببینی اگه خوشت اومد ادامه بدی.

  4. سه قسمت اول بلاد لاین را دیدم، همشو دانلود کردم احتمالا همش را ببینم. سه قسمت اول متوسط رو به خوب بود. به نظرم جا داره بهتر بشه در قسمتهای بعدی…

    راستی دنی، فیلم winter sleep را ببین . من دیشب دیدم، خیلی خیلی خوب بود. حتما توصیه میکنم اگه ندیدی ببینی…

    • بهتر هم میشه اتفاقا به نظر من.
      اوه اوه عجب امتیازای خفنی داره!! حتما می بینمش. مرسی بابت معرفی ^_^

  5. امتیازات را بیخیال! نظر منو دریاب :دی

    اگه فیلم زندگی نامه ای هم دوست داری «آقای ترنر» یکی از بهترین فیلمهای های سال گذشته هست. من جدیدا دیدم و لذت بردم

    • چشم نظر شما که از اهمیت ویژه ای نزد اینجانب برخورداره :دی
      حتما می بینمش. ممنون بابت معرفی. امتیازاتشم عالیه البته :دی

پاسخی بگذارید

