Top 10: ده فیلم و سریال برتر سال 2012 به انتخاب AFI

استاندارد

انستیتو فیلم آمریکا به رسم هر سال لیست 10 فیلم و سریال برتر سال 2012 رو اعلام کرد. AFI در انتخاب‌هاش معمولا سبک و حساسیت خاصی داره. نکته جالب در لیست فیلم‌ها حضور فیلم عامه‌پسندی مثل خیزش شوالیه تاریکی و عدم حضور فیلم‌هایی مانند Cloud Atlas، The Master و Amour هست (نه اینکه با فیلم‌های عامه‌پسند مخالف باشم). AFI لیست سریال‌ها هم با توجه به حضور سریال‌های عامه‌پسند و خاصی مثل American Horror Story و The Walking Dead در کنار سریال‌های منتقدپسندی مثل Homeland و Game Change جالبه. کلا به نظر می‌رسه که رویکرد قابل توجه در لیست سریال‌ها، توجه به سریال‌های متفاوته. سریال Mad Men هم پنجمین باره که در این لیست قرار گرفته و از این نظر پرافتخارترین سریال در لیست AFI محسوب میشه.

فیلم‌های برتر سال 2012 به انتخاب AFI

Argo
Beasts of the Southern Wild
The Dark Knight Rises
Django Unchained
Les Miserables
Life of Pi
Lincoln
Moonrise Kingdom
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty

سریال‌های برتر سال 2012 به انتخاب AFI

American Horror Story
Breaking Bad
Game Change
Game of Thrones
Girls
Homeland
Louie
Mad Men
Modern Family
The Walking Dead

تا اینجا از نظر دریافت مجموع جوایز بین‌المللی از بین فیلم‌های سال 2012، Zero Dark Thirty با 6 جایزه (NYFCC, NYFCO, NBR, BSFC, BOFC) و 3 نامزدی (AFI, San Diego, Satellites) صدرنشینه، و Amour با 2 جایزه (LAFCA, EFA) و 1 نامزدی (BSFC) و Moonrise Kingdom با یک جایزه (Gothams) و 4 نامزدی (Spirits, Satellites, AFI, BSFC) در رتبه‌های بعدی فیلم‌های پرافتخار سال قرار دارند. لیست کامل جوایز رو می‌تونید در اینجا ببینید.

یک پاسخ »

  1. از این لیست خیلی مشتاق دیدن این عناوین هستم:

    Les Miserables
    Lincoln
    The Dark Knight Rises
    Django Unchained

    ایکاش این فیلم هم تو این لیست می بود:

    Gangster Squad

    واقعا مشتاق دیدنش هستم.

    میگم این بارش برف که جدیدا رو وبلاگت نصب کردی قشنگه، منتها فکرکنم رو بعضی سیستم ها مثل من اشکال بوجود میاره. من مجبور شدم برای جلوگیری از پرش پایین پیج جاوا اسکریپتم رو غیر فعال کنم اما مشکل تازه بوجود اومد. یه نوار آبی رنگ اون پایین دائما روشن خاموش میشه. 😐

    • مرسی که گفتی، حذفش کردم. چه کنم دلم برف میخواد :دی
      منم از این لیست فقط Moonrise Kingdom رو دیدم تا حالا. ولی خیلی مشتاق دیدن Argo، The Dark Knight Rises، Zero Dark Thirty و Life of Pi هستم. البته بقیه شون هم خوشمزه به نظر می‌رسن :دی

  2. ممنون بابت وبلاگ خوبت.به نظرت کدوم سریال ارزش دیدنش بیشتره که برم بگیرم ببینم?قبلا لاست رو دیدم تا آخرم دیدم ولی اگه زمان برگرده دیگه نگاش نمیکنم,سرگرمم کرد ولی هیچ اثری روم نداشت.
    پیشنهاد: 1.درباره موسیقی فیلمها و سریالها بیشتر بنویس لطفا.
    2. فیزیک رو بیخیال لطفا.
    3. هیچوقت سمت سینمای ایران نرو لطفا.

    • خواهش می کنم، لطف داری ^_^ از انتقادات و پیشنهاداتت هم ممنونم … در مورد موسیقی، خودم هم دوست دارم که پست هایی با موضوع موسیقی بذارم، ولی با این سرعت کم اینترنت واقعا آپلود آهنگ ها کار شاقیه، و بدون آهنگ هم که فایده ای نداره.
      درباره فیزیک، خب اونم علاقه مندای خاص خودشو داره، از طرفی تعداد پست هایی که در این باره میذارم هم به نسبت پست های دیگه ام خیلی کمتره.
      درباره سینمای ایران هم جای نگرانی نیست :دی انقدر به ابتذال کشیده شده که اصلا خیلی وقته دور فیلمها و سریالهای ایرانی رو خط کشیدم. آثار استثنا بماند البته.
      درباره پیشنهاد سریال، برای شروع اینا رو پیشنهاد می کنم:
      24 (اکشن)
      Prison Break (اکشن جنایی مهیج)
      Dexter (جنایی مهیج)
      Supernatural (فانتزی ماورایی ترسناک اکشن)
      Walking Dead (ترسناک مهیج زامبی)
      How I Met Your Mother (کمدی)
      Breaking Bad (جنایی مهیج)
      اینا مواردی هستن که اغلب کسانی که می بینن – حالا بسته به اینکه سلیقه شون بیشتر به کدوم ژانر متمایل باشه – خوششون میاد.

  3. بازتاب: سیب پزشکی » لینکهای هفته 16- 23 آذر

  4. Moonrise Kingdom
    The Dark Knight Rises جفتشون خوبن
    هیچ کدوم دیگه ندیدم Lincoln باید مهشر باشه جز طرفدارای دی لوئیس هستم
    Argo باید جالب باشه چون به ایران مربوطه

    Django Unchained که پوسترش با ادم صحبت میکنه(البته اون که تو imdb هستش) بلا خره کوئنتین دیگه همیشه تو استین ش یه چیزی داره
    البته همشون امتیاز خوبی گرفتن مطمئنن میبینم

    زیاد اهل سریال نیستم
    Breaking Bad عالیه کلا شخصیت والتر وایت دوست دارم خیلی تو دل برو هستش
    Game of Thrones متوسط بود کلا اسمش روشه بازی پادشاهان اگه یه کم تخیل قاطیش نبود ولش می کردم
    The Walking Dead خوبه کلا برا سرگرمی بد نسیت (اخر فصل دومش بخاطره رفتار های مضحک بازیگراش یه دو سه دفعه سرم کوبیدم تو دیوار)

    • Game of Thrones به نظر منم متوسط بود و بعد از یک فصل ادامه اش ندادم. ولی The Walking Dead رو خیلی دوست دارم، با اینکه یه سری از کاراکترهاش شدید روی اعصابن :دی

  5. Beasts of the Southern wild
    رو حداقل به خاطر بازی محشر دختر بچه‌ای که نقش اولشه از دست ندید.
    واقعا مشخص نیست چه فکری کردند dark knight rises رو تو لیستشون گذاشتن !!

    • Beasts of the Southern wild رو هنوز ندیدم ولی حتما قصد دارم ببینمش.

  6. بازتاب: Med Apple سیب پزشکی » لینکهای هفته 16- 23 آذر

  7. بازتاب: لینکهای هفته 16- 23 آذر | Med Apple سیب پزشکی

پاسخی بگذارید

